Thursday, April 15, 2010

Menjelajah Zoo Negara


aperture : f/10
shutter speed : 1/200 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/5.6
shutter speed : 1/80 sec.
ISO 400
program mode : Manual


aperture : f/5.6
shutter speed : 1/80 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/8
shutter speed : 1/160 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/8
shutter speed : 1/160 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/7.1
shutter speed : 1/160 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/9
shutter speed : 1/200 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/4.5
shutter speed : 1/60 sec.
ISO 400
program mode : Manual



aperture : f/6.3
shutter speed : 1/125 sec.
ISO 400
program mode : Manual


Aku ke Zoo Negara membawa anak anak mengenali binatang dengan lebih dekat sambil aku pula dengan gear tak seberapa mencuba dan mempelajari teknik menggunakan kamera dSLR. Apa yang boleh aku katakan, mencabar sungguh 'assignment' kali ini kerana di Zoo Negara, cuaca dan pencahayaan sekeliling berubah rubah kerana Zoo dikelilingi pohon pohon rendang dan sesetengah tempat disimbah terik mentari. Berpeluh peluh aku memikir dan menggodek kamera untuk mendapatkan setting sesuai di semua ceruk Zoo yang kami redah. Ini aje hasil yag aku dapat tanpa external flash dan zoom lens. Masa ni aku belum lagi belajar apa itu 'The Rules of Third , tapi aku rasa aku dah applied teknik tu dalam beberapa keping gambar di atas ni, itulah bakat semulajadi namanya..hehe.

No comments:

Post a Comment